Nazwa i adres jednostki sprawozdawczej:

Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Płocku
Piękna 6
09-402 Płock
INFORMACJA DODATKOWA

Informacja dodatkowa

sporządzona na dzień 31/12/2022 r.

Adresat:

Wojewódzki Inspektorat Weterynarii z/s w Siedlcach


Numer identyfikacyjny REGON:
610946328
I. Wprowadzenie do sprawozdania finansowego
Lp.EtykietaWartość
1
1.1Nazwa jednostkiPowiatowy Inspektorat Weterynarii w Płocku
1.2Siedziba jednostki
1.3Adres jednostkiPiękna 6 09-402 Płock
1.4Podstawowy przedmiot działalności jednostki1. Monitorowanie i zwalczanie chorób zakaźnych zwierząt. 2. Kontrola przestrzegania warunków weterynaryjnych przez podmioty zajmujące się produkcją produktów pochodzenia zwierzęcego. 3. Monitorowanie substancji niedozwolonych, pozostałości chemicznych, produktów leczniczych i skażeń promieniotwórczych w wodzie przeznaczonej do pojenia zwierząt oraz w paszach.
2Okres sprawozdawczyRoczny-2022
3Agregat? (Tak / Nie)Nie
4Omówienie przyjętych zasad (polityki) rachunkowościKsięgi rachunkowe w jednostce prowadzone są w oparciu o Zakładowy Plan Kont (ZPK) wprowadzony zarządzeniem PLW w Płocku nr 03/2012 z 01.03.2012 r., opracowanym na podstawie ustaw: o rachunkowości i o finansach publicznych oraz aktualizowany na bieżąco

4.1 Metoda amortyzacji
KodMetoda amortyzacjiDodatkowy opis
2metoda liniowaUmorzenie środków trwałych i wartości niematerialno-prawnych dokonuje się zgodnie ze stawkami amortyzacji określonymi w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych. Amortyzacja naliczana jest jednorazowo za okres całego roku.
4środki trwałe o wartości nieprzekraczającej 10 000 zł, podlegają jednorazowo umorzeniu w 100% w miesiącu przyjęcia do używania, przez spisanie w kosztySzczegółowe zasady ewidencji środków trwałych o wartości nieprzekraczającej 10 tys. zł określono w ZPK. Ewidencja pozostałych środków trwałych prowadzona jest na koncie 013.

4.2 Metody wyceny aktywów i pasywów
KodMetoda wycenyDodatkowy opis
7wyceniane w wysokości kosztów poniesionych w związku z ich nabyciemDot. zakupu środków trwałych i wartości niematerialno - prawnych
8wyceniane wg wartości nominalnejDot. środków pieniężnych na rachunkach bankowych
9zakupione materiały odnoszone są bezpośrednio w ciężar kosztów w dniu ich zakupuDot. paliwa, środków czystości, mat. biurowych i drobnych przedmiotów traktowanych jako materiały np. części zamienne do samochodów.
10ceny ewidencyjne materiałów w magazynie ustalono na poziomie cen zakupuRozchód składników obrotowych w magazynie wycenia się kolejno po cenach tych składników aktywów, które jednostka najwcześniej nabyła tj. wg metody FIFO. Ewidencja rozchodu materiałów prowadzona jest na potrzeby monitoringu i zwalczania chorób zakaźnych zwierząt oraz badań monitoringowych.

5. Inne informacje
KodInformacjaDodatkowy opis

II. Dodatkowe informacje i objaśnienia
1.1 Szczegółowy zakres zmian wartości grup rodzajowych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (A)
RodzajZwiększenia
Lp. Wyszczegól nienie Wartość początkowa (brutto) stan na początek roku obrotowego Aktualizacja Nabycia Przemiesz czenia wewnętrzne Inne Ogółem zwiększenia (3+4+5+6)
(2)(3)(4)(5)(6)(7)
IWartości niematerialne i prawne16 150,980,000,000,000,000,00
1Środki trwałe1 321 456,790,00134 590,000,000,00134 590,00
1.1Grunty0,000,000,000,000,000,00
1.1.1Grunty stanowiące własność jednostki samorządu terytorialnego, przekazywane w użytkowanie wieczyste innym podmiotom0,000,000,000,000,000,00
1.2Budynki, lokale i obiekty inżynierii lądowej i wodnej318 375,500,000,000,000,000,00
1.3Urządzenia techniczne i maszyny318 659,410,000,000,000,000,00
1.4Środki transportu666 721,830,00134 590,000,000,00134 590,00
1.5Inne środki trwałe17 700,050,000,000,000,000,00

2Środki trwałe placówek
____________
0,000,000,000,000,000,00

1.1 Szczegółowy zakres zmian wartości grup rodzajowych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (B)
RodzajZmniejszeniaOgółem
Lp. Wyszczegól nienie Aktualizacja Rozchód (np. likwidacja, sprzedaż) Przemiesz czenia wewnętrzne Inne Ogółem zmniejszenia (8+9+10+11) Wartość początkowa (brutto) stan na koniec roku obrotowego (2+7-12)
(8)(9)(10)(11)(12)(13)
IWartości niematerialne i prawne0,003 692,920,000,003 692,9212 458,06
1Środki trwałe0,0063 090,000,000,0063 090,001 392 956,79
1.1Grunty0,000,000,000,000,000,00
1.1.1Grunty stanowiące własność jednostki samorządu terytorialnego, przekazywane w użytkowanie wieczyste innym podmiotom0,000,000,000,000,000,00
1.2Budynki, lokale i obiekty inżynierii lądowej i wodnej0,000,000,000,000,00318 375,50
1.3Urządzenia techniczne i maszyny0,000,000,000,000,00318 659,41
1.4Środki transportu0,0063 090,000,000,0063 090,00738 221,83
1.5Inne środki trwałe0,000,000,000,000,0017 700,05

2Środki trwałe placówek
____________
0,000,000,000,000,000,00

1.1 Szczegółowy zakres zmian wartości grup rodzajowych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (C)
RodzajUmorzenieStan/rokWartość netto
Lp. Wyszczegól nienie Stan umorzenia na początek roku obrotowego Aktualizacja Amortyzacja za rok Inne zwiększenia Inne zmniejszenia Stan umorzenia na koniec roku obrotowego (14+15+16 +17-18) Stan na początek roku obrotowego (2-14) Stan na koniec roku obrotowego (13-19)
(14)(15)(16)(17)(18)(19)(20)(21)
IWartości niematerialne i prawne16 150,980,000,000,003 692,9212 458,060,000,00
1Środki trwałe916 480,240,0084 953,520,0063 090,00938 343,76404 976,55454 613,03
1.1Grunty0,000,000,000,000,000,000,000,00
1.1.1Grunty stanowiące własność jednostki samorządu terytorialnego, przekazywane w użytkowanie wieczyste innym podmiotom0,000,000,000,000,000,000,000,00
1.2Budynki, lokale i obiekty inżynierii lądowej i wodnej251 181,980,007 385,320,000,00258 567,3067 193,5259 808,20
1.3Urządzenia techniczne i maszyny145 279,910,0025 698,000,000,00170 977,91173 379,50147 681,50
1.4Środki transportu502 318,300,0051 870,200,0063 090,00491 098,50164 403,53247 123,33
1.5Inne środki trwałe17 700,050,000,000,000,0017 700,050,000,00

1.2. Aktualna wartość rynkowa środków trwałych, w tym dóbr kultury - o ile jednostka dysponuje takimi informacjami:
Lp.Grupa rodzajowaWartość netto (Stan na koniec roku obrotowego)Wartość rynkowaDodatkowe informacje
1.1Grunty0,000,00
1.1.1w tym dobra kultury0,000,00
1.2Budynki, lokale i obiekty inżynierii lądowej i wodnej0,000,00
1.2.1w tym dobra kultury0,000,00
1.3Urządzenia techniczne i maszyny0,000,00
1.3.1w tym dobra kultury0,000,00
1.4Środki transportu0,000,00
1.4.1w tym dobra kultury0,000,00
1.5Inne środki trwałe0,000,00
1.5.1w tym dobra kultury0,000,00

1.3. Długoterminowe aktywa
Lp.Długoterminowe aktywaKwota dokonanych w trakcie roku obrotowego odpisów aktualizujących wartość długoterminowych aktywów trwałychDodatkowe informacje
1niefinansowe0,00
2finansowe0,00

1.4. Grunty użytkowane wieczyście
Lp.OpisKwotaDodatkowe informacje
1Wartość gruntów użytkowanych wieczyście0,00

1.5. Środki trwałe używane na podstawie umów najmu, dzierżawy i innych umów, w tym tytułu umów leasingu
Lp.WyszczególnienieWartość nieamortyzowanych lub nieumarzanych przez jednostkę środków trwałych, używanych na podstawie umów najmu, dzierżawy i innych umów, w tym z tytułu umów leasinguDodatkowe informacje
1Grunty0,00
2Budynki, lokale i obiekty inżynierii lądowej i wodnej0,00
3Urządzenia techniczne i maszyny0,00
4Środki transportu0,00
5Inne środki trwałe0,00

1.6. Papiery wartościowe
Lp.Papiery wartościoweLiczba posiadanych papierów wartościowychWartość posiadanych papierów wartościowychDodatkowe informacje
1Akcje i udziały0,000,00
2Dłużne papiery wartościowe0,000,00
3Inne0,000,00

1.7. Dane o odpisach aktualizujących wartość należności, ze wskazaniem stanu na początek roku obrotowego, zwiększeniach, wykorzystaniu, rozwiązaniu i stanie na koniec roku obrotowego, z uwzględnieniem należności finansowych jednostek samorządu terytorialnego (stan pożyczek zagrożonych)
Lp.NależnościStan na początek roku obrotowegoZwiększeniaWykorzystanieRozwiązanie Stan na koniec roku obrotowego
1Należności krótkoterminowe0,000,000,000,000,00
2Należności długoterminowe0,000,000,000,000,00
3Łączna kwota:0,000,000,000,000,00

1.8. Dane o stanie rezerw według celu ich utworzenia na początek roku obrotowego, zwiększeniach, wykorzystaniu, rozwiązaniu i stanie końcowym
Lp.Rezerwy według celu utworzeniaStan na początek roku obrotowegoZwiększeniaWykorzystanieRozwiązanieStan na koniec roku obrotowegoDodatkowe informacje
1Rezerwy na postępowania sądowe0,000,000,000,000,00
2Inne0,000,000,000,000,00
3Łączna kwota:0,000,000,000,000,00

1.9. Zobowiązania długoterminowe o pozostałym od dnia bilansowego, przewidywanym umową lub wynikającym z innego tytułu prawnego, okresie spłaty
Lp.Okres spłatyKwotaDodatkowe informacje
apowyżej 1 roku do 3 lat0,00
bpowyżej 3 do 5 lat0,00
cpowyżej 5 lat0,00
Łączna kwota:0,00

1.10. Informacja o kwocie zobowiązań w sytuacji gdy jednostka kwalifikuje umowy leasingu zgodnie z przepisami podatkowymi (leasing operacyjny), a według przepisów o rachunkowości byłby to leasing finansowy lub zwrotny
Lp.ZobowiązaniaKwotaDodatkowe informacje
1z tytułu leasingu finansowego0,00
2z tytułu leasingu zwrotnego0,00

1.11. Zobowiązania zabezpieczone na majątku jednostki (ze wskazaniem charakteru i formy tych zabezpieczeń)
RodzajKwotaW tym na aktywachInformacje
Lp.Forma zabezpieczeniazobowiązaniazabezpieczeniatrwałychobrotowychDodatkowe informacje
1Kaucja0,000,000,000,00
2Hipoteka0,000,000,000,00
3Zastaw (w tym rejestrowy lub skarbowy)0,000,000,000,00
4Weksel0,000,000,000,00
5Przewłaszczenie na zabezpieczenia0,000,000,000,00
6Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa0,000,000,000,00
7Inne0,000,000,000,00
8Łączna kwota0,000,000,000,00

1.12. Łączna kwota zobowiązań warunkowych, w tym również udzielonych przez jednostkę gwarancji i poręczeń, także wekslowych, niewykazanych w bilansie, ze wskazaniem zobowiązań zabezpieczonych na majątku jednostki oraz charakteru i formy tych zabezpieczeń
Lp.Rodzaj zobowiązania warunkowegoOpis charakteru zobowiązania warunkowego, w tym czy zabezpieczone na majątku jednostkiKwota
1Nieuznane roszczenia wierzycieli0,00
2Udzielone gwarancje i poręczenia0,00
3Inne0,00
4Łączna kwota0,00

1.13. Wykaz istotnych pozycji czynnych i biernych rozliczeń międzyokresowych w tym kwotę czynnych rozliczeń międzyokresowych kosztów stanowiących różnicę między wartością otrzymanych finansowych składników aktywów a zobowiązaniem zapłaty za nie
1.13.1 Czynne rozliczenia międzyokresowe kosztów
KodCzynne RMKKwota

1.13.2-6 Rozliczenia międzyokresowe
Lp.Rozliczenia międzyokresoweInformacje dodatkoweKwota
13.2Czynne RMK - Inne0,00
13.3Kwota czynnych rozliczeń międzyokresowych kosztów (stanowiąca różnicę między wartością otrzymanych finansowych składników aktywów a zobowiązaniem zapłaty za nie)0,00
13.4Bierne rozliczenia międzyokresowe kosztów0,00
13.5Rozliczenia międzyokresowe przychodów - równowartość otrzymanych lub należnych dochodów budżetowych dotyczących przyszłych lat obrotowych, w tym z tytułu umów długoterminowych0,00
13.6Rozliczenia międzyokresowe przychodów - inne0,00

1.14. Łączna kwota otrzymanych przez jednostkę gwarancji i poręczeń niewykazanych w bilansie
Lp.OpisKwotaDodatkowe informacje
1Łączna kwota otrzymanych przez jednostkę gwarancji i poręczeń niewykazanych w bilansie0,00

1.15. Kwota wypłaconych środków pieniężnych na świadczenia pracownicze
Lp. Wyszczegól nienie KwotaDodatkowe informacje
1Odprawy emerytalne i rentowe0,00
2Nagrody jubileuszowe0,00
3Inne0,00
4Kwota razem0,00

1.16. Inne informacje
Lp.OpisDodatkowe informacje
1.16Inne informacje

2
2.1. Wysokość odpisów aktualizujących wartość zapasów
Lp.WyszczególnienieKwota
1Materiały0,00
2Półprodukty i produkty w toku0,00
3Produkty gotowe0,00
4Towary0,00
5Kwota razem0,00

2.2. Koszt wytworzenia środków trwałych w budowie, w tym odsetki oraz różnice kursowe, które powiększyły koszt wytworzenia środków trwałych w budowie w roku obrotowym
Lp.WyszczególnienieKwota
1Koszt wytworzenia środków trwałych w budowie0,00
2W tym - odsetki0,00
3W tym - różnice kursowe0,00

2.3. Przychody lub koszty o nadzwyczajnej wartości lub które wystąpiły incydentalnie
Lp.WyszczególnienieOpis charakteru zdarzeniaKwota
1Przychody - o nadzwyczajnej wartości0,00
2Przychody - które wystąpiły incydentalnie18 kar od osób fizycznych na kwotę 2.400 zł i 1 kara nałożona na osobę prawną w wysokości 1.000 zł3 400,00
3Koszty - o nadzwyczajnej wartościKoszty usług związanych z likwidacją ogniska HPAI wykonanych przez firmy EKO-TOX i Farmutil. Ponieważ ognisko zostało ujawnione w połowie grudnia 2022 r. opłacone faktury na rzecz tych 2 firm stanowiły tylko część należnych kwot. Na zobowiązaniach pozostało 1.394.967,38 zł.525 881,28
4Koszty - które wystąpiły incydentalnie6 odszkodowań wypłaconych hodowcom trzody chlewnej za zwierzęta padłe w trakcie pobierania krwi do badań4 730,00

2.4. Należności z tytułu podatków realizowanych przez organy podatkowe podległe ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych wykazywanych w sprawozdaniu z wykonania planu dochodów budżetowych
Lp.WyszczególnienieKwota
2.4Należności z tytułu podatków realizowanych przez organy podatkowe podległe ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych wykazywanych w sprawozdaniu z wykonania planu dochodów budżetowych0,00

2.5. Inne Informacje
Lp.WyszczególnienieOpisKwota
2.5Inne informacje0,00

3. Inne Informacje nie wymienione powyżej, jeżeli mogłyby w istotny sposób wpłynąć na ocenę sytuacji majątkowej i finansowej oraz wynik finansowy jednostki
Lp.Inne InformacjeOpis
3Inne Informacje nie wymienione powyżej, jeżeli mogłyby w istotny sposób wpłynąć na ocenę sytuacji majątkowej i finansowej oraz wynik finansowy jednostkiPodobnie jak w roku 2021 w roku 2022 najistotniejszy wpływ na wynik miały koszty zwalczania wykrytego w grudniu ogniska HPAI, mimo, że z budżetu 2022 r. pokryto tylko część kosztów, a ich znacznie większą cześć przesunięto na rok 2023.

Główny Księgowy

Zdzisław Bartosik

17-03-2023 07:52:41

Kierownik Jednostki

Marek Sankiewicz

23-03-2023 10:21:55